Over 100 har bidratt med gode grunner for å handle lokalt i hele Stange kommune i årets Je hændle lokalt i Stange-kampanje.
Denne ukens vinner er Anders Strand Vestjordet. Han leverer disse gode argumentene for hvorfor han foretrekker å handle lokalt:
"Den lokale butikken er gull verdt, da du bare kan stikke innom og se på det du trenger – og de kan reservedeler og småplukk. Ikke er det noe dyrere enn å handle av de store kjedene heller. Det vil være fryktelig kjedelig om en står der en dag, skikkelig i beit for noe, og den lokale butikken har lagt ned. Derfor handle je lokalt. Også er det gørtrivelig å skravle med alle de trivelige butikkansatte. Og du – en ting til; det er oftest de lokale butikkene som stiller opp med sponsing av skirenn til barna, som stiller opp med gaver og premier til lotteriene, som er med og holder frivillige lag og foreninger i gang – og ikke minst sørger for lys i butikkvinduene. Tusen takk."
Anders Strand Vestjordet er valgt ut som den femte av ti hovedvinnere. Premien er en DAB-radio fra Stange Elektriske Forretning.
Forrige uke var det pensjonert lærer Gyda Lahlum som ga klar melding om hvorfor hun velger å handle lokalt. Les hennes innspill her.
Uke 19 var det Nina Hagen som var ukens Je hændle lokalt i Stange-utvalget. Les hennes bidrag her.
For fire uker siden var det Ann-Kristin Furulund Dalen som leverte ukens utvalgte Je hændle lokalt i Stange-innspill. Trykk på denne linken, så kan du lese hennes bidrag her.
For fem uker siden var det Kristine Lundsbakken som var ukens utvalgte i "Je hændle lokalt i Stange". Klikk på denne linken, så ser du hvorfor hun velger å handle lokalt.
Kampanjen “Je hændle lokalt i Stange” er et samarbeid mellom næringslivet i hele kommunen, Stange kommune og Stangeavisa.
Denne saken er skrevet som innhold til denne avisen. Kommersielle lenker i artikkelen henviser til aktører som betaler for eventuelt salg gjennom artikkelen, og som dermed finansierer vårt redaksjonelle arbeid. På generelt grunnlag vil det i slike artikler være lenker, herunder dyplenker og s.k. «embedding» som ikke er kommersielle, men som er satt inn for å illustrere eller gjøre artikkelen mer relevant og nyttig for leserne.